Wyprawówka marzeń – co zrobić aby spełniała wszystkie nasze wymagania i działał tak jak chcemy ?
Trzeba ją samodzielnie zbudować ? W przypadku Space Gear 4×4 i naszych potrzeb, wystarczają modyfikacje…
Pierwszym etapem były długie poszukiwania konkretnego auta, zakup i pierwszy legalny wyjazd na asfalt.
No to się chwalę bo zakończył się drugi etap prac – no prawie się zakończył 🙂
Staraliśmy się aby nasza wyprawówka marzeń miała dużo miejsca i być sprawna terenowo co najmniej tak jak moje poprzednie auto czyli zmotana Suzuki Grand Vitara.
Dziś w skrócie a wkrótce po kolei wszystko pozbieram w oddzielne wpisy:
- Zawieszenie – zestaw Pedders Suspension – myślałem że miałem dobre zawieszenie w Suzuce … jednak nie miałem, Pedders jest naprawdę fajny.
- Opony – BF Goodrich AT KO2 31×10,5r15 – to sprawdzone opony, szczególnie do auta, które ma służyć do podróżowania. Bardzo dobra trakcja w nietrudnym terenie, stosunkowo ciche na asfalcie i co ważne, oficjalnie posiadające oznaczenia opony zimowej.
- Felgi – Haslbeck 15″ j7et3 – lekkie aluminiowo-magnezowe felgi z epoki, gdy Mitsubushi wyjeżdżało z fabryki.
- Polibusze zawieszenia – Elast-Pol – firma nie miała w ofercie polibuszy do tego modelu ale Pan Przemek błyskawicznie dostarczył wszystkie tuleje zgodnie z przesłanymi wymiarami – dziękuję
- Oleje i płyny – Penrite – używam od lat i będę używał bo to TOP jeśli chodzi o wszystko co do auta wlewamy i nie jest paliwem.
- Oświetlenie LED -panel 120W RCX – czeka na montaż – miałem oświetlenie od Rayo4x4 w poprzednich samochodach – bardzo dobra jakość za rozsądną cenę.
- Remont blacharski – nadkola i podłoga oraz konserwacja.
- Kolor – dół i zderzaki klasycznie polakierowane, góra biała folia kanalikowa Oracal 970.
- Snorkel – chiński no-name (nie do końca pasował, ale może to brak umiejętności montażowych…)
- Paski i inne – dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym,
- Zestaw sprzętu off-road, jaki pozostał nam po poprzednich terenowych autach oraz wtgodna odzież z naciskiem na odzież trekkingową – wyprodukowane w Polsce spodnie Benny
Zadaniami mechanicznymi zajął się znany wielu miłośnik Mitsubishi i wszelkich aut terenowych – Piernik z AK Szlendak Motors – wielkie dzięki Andrzej za pomoc, pomysły i sugestie. Polecam szczerze.
Do końca etapu 2, zostało jeszcze napełnić klimatyzację, zamontować panel LED i przyciemnić szyby aby auto wolniej się nagrzewało i sprawiało nieco więcej prywatności oraz zamontować lekko zmodyfikowany hak holowniczy.
Etap 3 to montaż instalacji LPG i kilku “przydasiek” wewnątrz jak CB-radio, dodatkowe gniazda 12V.
Etap 4 to …
A etap 5 to …
Ale o tym już innym razem 🙂